Golful francezului

"Sa stii ca m-am consultat cu portretul dumitale, spuse el. I-am adresat cateva intrebari in repetate randuri; si-i spuneam: "Milady - caci eram foarte servil -, ingaduiti sa cedati patul dumneavoastra unui francez istovit?" Si mi se parea ca te inclinai cu gratie si incuvintai. Cateodata zambeai chiar."
capitanul navei "La Mouette"



"- Care este ora potrivita? Cred ca dupa-amiaza, intre ceasurile doua si trei, iar dumneata imi oferi o ceasca de ceai.
Ea se uita la el razand si dadu din cap ca nu.
- Nu, spuse ea, asta e o ora potrivita pentru lordul Godolphin si restul nobilimii. Piratii nu fac vizite doamnelor dupa-amiaza. Ei vin noaptea, pe furis si bat la fereastra, iar stapana casei, temandu-se pentru siguranta sa, le servesc cina la lumina lumanarilor.
- Cum doresti, spuse el, pe maine atunci, la zece seara?
capitanul navei "La Mouette" si Dona St Columb


"Multumirea e o stare de spirit pe care o avem cand trupul si sufletul lucreaza in armonie, fara divergente. Atat sufletul, cat si trupul sunt in pace, fiindca cele doua coordonate sunt suficiente. Fericirea, in schimb, e lunecoasa, iti scapa printre degete, o ai o data-n viata si se apropie de extaz."
Capitanul Jean-Benoit Aubery


"- N-ai intraziat prea mult.
- N-am avut o oglinda care sa ma intarzie.
- Intelegi acum, spuse el, cat de simpla devine viata cand niste lucruri cum sunt oglinzile sunt date uitarii."
"- Sa-mi tai parul? il intreba ea.
- Poate ca ai arata mai mult cu un baiat de serviciu, insa mai curand as risca sa fim capturati decat sa faci asta, ii raspunse el."
"- La naiba, stii prea bine de ce vreau sa raman!...
- Din aceleasi motive te-am rugat si eu sa pleci...
Francezul rase, ii lua mana si i-o saruta
- Atunci ramai, vom lupta impreuna si vom atarna amandoi de acelasi copac."
francezul si Dona



Autor: Daphne du Maurier
Colecţie: Biblioteca Adevărul
Editura: Adevarul
Traducerea: Oana Cristina Andreoiu
Număr de pagini: 256

★★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Apa pentru elefanti

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe