La rascruce de vanturi

"Niciodata nu mi-am destainuit iubirea prin viu grai, dar daca privirile pot vorbi, atunci si cel mai idiot dintre idioti ar fi putut ghici ca eram indragostit de ea pana peste cap."
Lockwood

"Oamenii orgoliosi isi fac singuri griji si necazuri."
Ellen Dean

"Iubesc pamantul de sub picioarele lui si aerul de deasupra capului lui, si orice obiect pe care ill atinge, si fiecare vorba pe care o rosteste. Iubesc toate privirile lui, toate faptele si toata faptura, asa cum este."
"Nu stiu din ce sunt plamadite sufletele noastre, dar stiu ca al lui si al meu sunt la fel."
"In aceasta lume, marile mele suferinte, au fost suferintele lui Heathcliff le-am vazut si simtit pe toate de la inceput. Unicul gand al vietii mele este el. Daca totul ar pieri si n-ar ramane decat el, eu as continua sa exist; iar daca totul ar ramane si el ar fi nimicit, universul s-ar transforma intr-o uriasa lume straina mie si mi s-ar parea ca nu mai fac parte dintr-insa. (...) El e mereu, mereu in mintea mea, nu ca o placere, asa cum nici eu nu sunt intotdeauna o placere pentru mine insami, ci ca propria mea fiinta."
Catherine Earnshaw


"Stii ca nu te pot uita asa cum nu pot uita ca traiesc! Egoismului tau infernal nu-i ajunge gandul ca, in timp ce tu iti vei gasi linistea, eu o sa ma zvarcolesc in chinurile iadului."
"Catherine Earnshaw, sa n-ai liniste cata vreme sunt eu in viata! Ai spus ca eu te-am ucis... atunci vino si ma urmareste! (...) Ramai cu mine intotdeauna! Fa-ma sa innebunesc, numai nu ma parasi in abisul asta unde nu te pot gasi! (...) Nu pot trai fara viata mea! Nu pot trai fara sufletul meu!
Heathcliff

"Sa nu uiti hotararile luate in ceasurile de spaima."
"Stii ca ai facut un lucru rau, caci altfel nu te-ai simti silita sa-mi spui un neadevar. Si asta ma doare. As prefera sa fiu bolnava trei luni decat sa te aud nascocind, cu buna-stiinta, o minciuna."
Ellen Dean

"Am s-o strang iarasi in brate! Daca-i rece, am sa cred ca vantul dinspre miazanoapte m-a inghetat pe mine, iar daca-i nemiscata, am sa cred ca doarme."
"Ce nu-i in mintea mea legat de ea? Si ce nu-mi aminteste de ea? Nu ma pot uita in jos, la pardoseala asta, fara sa-i vad trasaturile desenate pe piatra! In fiecare nor, in fiecare pom... in aerul noptii si-n fiecare privire din timpul zilei... sunt inconjurat de chipul ei!"
Heathcliff


Imagini pentru la rascruce de vanturi adevarul


Autor: Emily Bronte
Titlul original: Wuthering Heights
Colectie: Biblioteca Adevarul
Editura: Adevarul
Traducerea: Henriette Yvonne Stahl
Numar de pagini: 368

★★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Apa pentru elefanti

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe