Villette

"Putine femei au suferit mai crunt decat am facut-o eu, in pierderea mea, la fel de putine au avut parte de bucurii mai mari in iubirea lor."
Maria Marchmont

"Cum izbutesc unii oameni sa mearga drept la tinta, in timp ce pentru altii acest lucru reprezinta un tel de neajuns!"
"Exista oare intr-adevar forte malefice, neomenesti care se uita invidioase catre fericirea umana? Exista oare influenta nefasta care bantuie prin vazduh, facandu-l otravitor pentru om? Ce se afla oare in preajma mea?"
Lucy Snowe

"Berea asta veche de octombrie o doream doar atata vreme cat mi-era interzisa. Multumesc, nu mai vreau."
Paulina Mary Hlome de Bassompierre
Pinterest

"Nu ma simteam curajoasa, ci, dimpotriva, cuprinsa de disperare, dar disperarea ajungea adesea sa faca ceea ce ar trebui sa faca curajul."
Lucy Snowe

"- Petite soeur, spuse el, cata vreme ti-ai mai aduce aminte de mine daca ar fi sa ne despartim?
- Asta, monsieur, n-as putea sa va spun, pentru ca, nu stiu cat de mult are sa treaca inainte de a incerca sa-mi aduc aminte de tot ce e pamantesc."
Paul Carlos David Emanuel si Lucy Snowe

"- Insa singuratatea inseama tristete.
- Da, este tristete. In viata insa exista lucruri si mai triste decat asta. Mai crunta decat melancolia este durerea inimii frante."
Paulina Mary Hlome de Bassompierre si Lucy Snowe

"Exista la indragostiti o anume ingamfare, un anume egoism; doresc cu tot dinadinsul sa aiba un martor al fericirii lor, oricat l-ar costa asta pe respectivul martor."
Lucy Snowe


Autor: Charlotte Bronte
Titlul original: Villette
Colectie: Surorile Bronte
Editura: Adevarul
Traducerea: Lucian Popa

★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Apa pentru elefanti

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe