Dulce ca mierea e glontul patriei

"Mi s-a parut o mana foarte moale. La armata orice mana de femeie ti se pare culmea moliciunii."
"La armata toate femeile ti se par atragatoare."
"Poti fi gelos pe un mort?"
"Un accident. A murit degeaba. Fara o cauza, fara un scop. A murit nesemnificativ si inutil, cum scrie uneori prin ziare. Ca si cum moartea poate fi nesemnificativa si inutila. Ori, invers, semnificativa si utila. Moartea e moarte. Nu poate fi decat moarte."
"Uneori timpul dispare. Pur si simplu dispare atunci cand ai mai multa nevoie de el. Fuge de tine, te lasa, te tradeaza, iti ramane sa te descurci cum poti."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"- Vreau sa vin cu dumneata, unchiule.
Era bucuros si contrariat.
- N-am nimic de mancare!
Ca si ea, se gandise prima oara la asta, si am zambit nostalgic. Soldatul e un stomac vesnic gol."
Petru Popescu si unchiul Nicu 
Sursa: Pinterest

"Fiecare mare natiune are o istorie a ei, care, fireste, o favorizeaza tocmai pe ea. O natiune mare incearca sa impuna natiunilor mai mici istoria asa cum o concepe ea."
"In afara de faptul ca este o naivitate sa cauti istoria in carti ori la cinema, exact ce spusesem eu adineauri: o istorie adevarata nu exista. Adica exista un moment, dar descrierea lui nu e adevarata. Un moment foarte scurt, cu totul efemer. Momentul pur al intamplarii, adica acea clipa in care lucrurile se inatmpla. Pe urma ce s-a intamplat incepe sa se falsifice, si cu cat trece vremea cu atat se falsifica mai tare."
unchiul Nicu
Sursa: Pinterest

"Am iesit si, se putea altfel, chiar in colt am dat de un ofiter. Cat pe-aci sa-l salut, reflex. Mi-am infundat mainile in buzunare. La urma urmelor orasul e si el o vasta cazarma, iar lumea intreaga e doar o armata, copiii, femeile, batranii nu sunt decat niste corpuri auxiliare de un gen mai deosebit, esentiali raman cei care umfla pieptul, bat talpa, smucesc mana din cot in salut, grauntele verzi din sarea pamantului."
"Masa cazona, daca nu e calda, nu te satura."
"Devenisem un maniac al televizorului, stiam programele de la coada la cap si numele mic al fiecarei prezentatoare, uitam imediat ce vazusem, dormeam cu ochii deschisi si creierul gol in fata ecranului."
"Fiecare isi cunoaste arma perfect, incepe s-o inteleaga, s-o simta, s-o doreasca, ca pe un om."
"Stomacul soldatesc, simbol al vidului perpetuu."
"Prietenia cu baietii ajunsese la culme. Spuneam Sandu, Ion, Gigi, mi se parea ca ma strig pe mine insumi. Lucrurile lor erau ale mele, ale mele le apartineau si lor, vorbeam aceleasi ganduri, gandeam aceleasi cuvinte, eram cand patru, cand unul."
"Deodata oboseala va fi o pasare uriasa, te va adaposti pe aripi, te va purta in zbor peste camp, nu vei simti, nu vei fi, vei ajunge."
"S-ar putea sa ai dreptate si sa mergem la moarte stiind intr-adevar ca mergem la moarte. Ceea ce orice soldat trebuie sa uite. Caci daca ar sti asta tot timpul, clipa de clipa, n-ar mai exista soldati, n-ar mai exista arme, n-ar mai exista razboaie."
"O tacere adanca, dar care imi vajaie in urechi mai grozav decat intregul razboi."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"Daca Hitler debarca, Anglia se prabusea imediat! Tito a stat in pesteri cu partizanii! Englezii n-ar fi fost in stare, ca ei sunt un popor prea civilizat, obisnuiti cu democratia, n-au stat sub turci cinci secole, si daca razboiul nu mai seamana cu un sport, atunci trebuie incheiata pacea."
Toto Lupu
Sursa: Pinterest

"- Pe front m-am distrat cum nu m-am distrat toata viata. A fost colosal. Pe urma, am vazut Europa. Voiaj gratuit pe unde nici cu gandul nu gandeam. Imi placea atat de mult incat uneori imi venea sa ma uit la cer si sa intreb Doamne nu cumva ai lasat tot razboiul asta numai de dragul meu?
- Ma mir ca n-am murit.
- Te inseli. Am murit. Am murit de mult, dar nu ne dam seama. Poate ca nu vrem sa recunoastem."
unchiul Nicu, Vlad Banu, Toto Lupu, Ghita Ocneanu
Sursa: Pinterest

"Eram foarte indragostit de ea, asta era sigur. De la dragoste la iubire e un pas pe care niciodata nu stii cand l-ai trecut. Doream s-o iubesc, visam s-o iubesc, simteam teribil nevoia s-o iubesc. Si sa ma iubeasca."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"Eu nu pot sa fac un om fericit mintindu-l. Nu sunt in stare de o asemenea generozitate."
Laguna
Sursa: Pinterest

"Dupa o ora nu ne mai gandeam la nimic. Inima pasea in piept, intr-un mers zguduit, creierul pasea in cap, in explozia surda a calcaielor, nu mai vedeam ce e in jur, nu mai simteam, marsul si atat. Nu ne durea nimic, nu ne mai simteam obositi, pentru ca pur si simplu nu ne simteam."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"Azi e noua, maine-i zece, aici trageam o injuratura si incheiam cu armata trece."
subofiter de la aviatie
Sursa: Pinterest

"- Murdar a mai fost si razboiul asta.
- Parca altele erau mai curate!
- Ala mare a fost cu totul altceva.
- Intai si-ntai, spuse avocatul, a fost razboiul nostru. Cel mai groaznic lucru e un razboi care nu-i al tau. De pilda, tari;e mici au mai intotdeauna parte de razboaie care nu sunt ale lor. Noi...
M-am trezit spunand:
- Noi am fost de-atatea ori soldatii altora. Noi care trebuia sa luptam mereu doar pentru noi. Asta-i fatalitatea noastra.
- Uneori, ca sa supravietuiesti, ca sa ramai intreg, ori macar in parte, te platesti cu sange nevinovat. Il versi pe al tau in locul altora."
Viorel Cumnatescu, Adrian Pruteanu si Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"- Fruntea sus. Esti tanar. Tineretea e cel mai mare dar.
Si daca sunt tanar? Si ce am sa fac cu tineretea mea?
Adrian Pruteanu si Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"Soldatul nu-si poate alege momentul. Trebuie sa ia tot ce i se ofera."
"Sustinea ca tarile mici nu trebuie sa aiba armata. Dusmanii mai puternici, pana la urma, tot te supun si te ocupa. Fara armata, te pun la munci, e drept, dar nu mai pier fii tarii. Unchiul Nicu, militar de cariera, il dezaproba pasionat. Poate de aceea poporul roman e mic. De fiecare data cand crestea mai mult, istoria il potrivea la loc cu cutitul. Platea mereu cu sange privilegiul de a exista."
"E timpul sa mergem, trecutul se scufunda in el insusi si dispare, viitorul nu se stie ce va fi, ramane clipa de fata, cu dorul de Bucuresti si de o placere anume."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"(Anii) Au sa treaca din ce in ce mai repede. Pana la treizeci, de obicei, ti se pare ca viata abia se misca. Dupa treizeci te ingrozesti ce repede trece fiecare luna. Iar anii trec mai repede decat lunile. E o viteza nebuna, pe care n-o poti opri. Te resemnezi, te asezi in ea ca intr-un tren care nu duce nicaieri, si asta-i tot."
Laguna
Sursa: Pinterest

"Un razboi se uita repede, mai cu seama daca-l urmeaza un altul."
Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"- Esti si tu unul ca ceilalti! Esti foarte dragut si de treaba atata vreme cat totul e al tau, cat totul ti se cuvine! Altfel, n-ai face niciun sacrificiu! Ce te intereseaza pe tine, de fapt, ce e in sufletul meu? Tu nu vrei decat sa ma pastrezi! Atat si nimic mai mult! Tu...
- DESTUL! Nu mai vreau sa aflu nimic nou despre mine! Mi-ajunge! De cand te cunosc, am auzit prea multe adevaruri despre mine! Cum sunt, cum ar trebui sa fiu, cat de deosebiti sunt altii, cu cine ar trebui sa seman! M-am saturat! M-am saturat, intelegi? GATA! N-am de gand sa seman cu niciun mort numai ca sa te multumeasca pe tine! Sunt multumit cum sunt, chiar daca am toate defectle de pe lume! Nu pot fi vinovat de dintii din gura, ori de culoarea ochilor! Ai fost ingorzitor de aspra cu mine de la inceput. Ai fost... Esti..."
Laguna si Petru Popescu
Sursa: Pinterest

"Ce daca suntem tineri, incotro ne indreapta tineretea? Si tineretea n-are sacrificiile ei?"
Petru Popescu

Autor: Petru Popescu
ISBN: 978-973-669-994-8
Editura: Curtea Veche
Colectia Biblioteca pentru toti
Anul publicarii: 2010
Pagini: 464
Format: 12 x 20 cm
Categoria: Istorica

★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Apa pentru elefanti

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe