Verisoara mea Rachel

"Undeva intre cer si pamant, sau, cum spunea varul meu Ambrose, intre rai si iad. Raiul in care n-avea sa ajunga vreodata si iadul pe care oricum il cunoscuse, dar il pierduse si pe acesta pe veci."
Philip Ashley
Sursa: Pinterest

"Daca muierile ar fi sa fie omorate doar pentru limbarita, toti barbatii din lume ar fi niste criminali."
Ambrose Ashley

"Insa un barbat singuratic este un barbat anormal, si in curand ajunge la confuzie. De la confuzie la fantezie. De la fantezie la nebunie."
Philip Ashley

"... eu trebuie sa-i recunosc infrangerea. Sa fiu invins de cineva ca ea este, intr-un anume sens, o victorie. As zice ca ma consider victorios, si nu cucerit, daca aceasta n-ar fi o afirmatie cat se poate de aroganta."
Ambrose Ashley
Sursa: Pinterest

"Uneori este mai multumitor sa-ti construiesti singur casa decat sa cumperi o proprietate de-a gata."
Nick Kendall

"Pentru prima data nu am fost in stare sa privesc in ochii omului. Erau ca ochii unui caine, cinstiti, devotati."
"Usurarea de-a ma vedea iarasi in tara mea era atat de mare."
"Iar acum, acum ca ma intorsesem acasa, toate acestea disparusera cum dispar cosmarurile la prima geana de lumina."
"Domnisorul Philip disparuse pentru totdeauna. Domnul Ashley se intorsese acasa."
Philip Ashley

"Niciun tanar nu stie ce are in cap inainte de douazeci si cinci de ani."
Nick Kendall

"-Aniversarea zile tale de nastere este in aprilie, nu-i asa?
- Tu ar trebui sa stii, am zis, doar imi esti nas."
Nick Kendall si Philip Ashley

"Nu cred, am zis. Nu pot sa cred.
- Vrei sa spui ca nu vrei sa crezi."
Philip Ashley si Nick Kendall

"El imbatraneste, mi-am zis, nu mai gandeste limpede."
"Era ca si cum am suflat in aer un balonas de sapun si l-am privit cum danseaza; iar acum balonasul s-a spart."
Philip Ashley

"Daca nu stii, zice ea, atunci intelegi mai putine lucruri decat credeam."
Rachel Ashley

"Toamna, deseori aveam parte de zile ca acestea. Fara a fi tipice niciunui anotimp, aveau o prospetime proprie, prevestind totusi orele mai racoroase de mai tarziu, insa pastrand si ceva din farmecul sfarsitului de vara."
"Focul are ceva curat in esenta. Nu ramane nimic in urma lui. Cenusa nu conteaza."
"Sunt de parere ca nu este nimic mai autodistructiv, nu exista emotie mai josnica decat gelozia."
Philip Ashley


"Nu stiu de ce s-a apropiat de mine, dar a facut-o, zise ea. Lucrurile care nu pot fi explicate se intampla totusi. De ce ar iubi un barbat o femeie anume, ce amestec chimic ciudat in sangele care ne curge in vene ne atrage unul catre altul, cine poate spune?"
"Gelozia unui barbat e ca a unui copil, capricioasa si nesabuita, fara profunzime. Gelozia unei femei este adulta, cu totul si cu totul altceva."
Rachel Ashley
Sursa: Pinterest

"-N-as spune, cum o fac fetele, ca este frumoasa. Dar feminina, da, acesta e cuvantul, cu siguranta este feminina.
- Dar, tata, zise una dintre fete, doar nu te-ai fi asteptat ca doamna Ashley sa fie altfel, nu?
- Draga mea, zise vicarul, ai fi surprinsa cat de multe femei sunt lipsite de aceasta calitate."
vicarul Pascoe si fiica

"Ambrose imi spunea la Florenta ca oboseala pricinuita de musafiri merita pe deplin, atunci cand ai experienta placerii de a-i vedea plecand. Avea atata dreptate!"
Rachel Ashley

"-Numai fetele batrane dau lectii, cand nu mai are cine sa le sustina financiar.
- Si ce fac vaduvele care se gasesc in conditii similare? intreba ea.
- Vaduvele? am zis eu fara sa gandesc. O, vaduvele se marita din nou cat de repede pot sau isi vand inelele.
- Aha. Ei bine, nu intentionez sa fac nici una, nici alta."
Philip si Rachel Ashley

"Niciodata nu m-am simtit mai suparat sau mai istovit, (...) nimic din toate astea nu se comparau cu cinci minute petrecute cu o femeie a carei stare de voiosie se transforma intr-o clipita in ostilitate. Si intotdeauna arma fatala erau lacrimile? Pentru ca erau perfect constiente de efectul lacrimilor asupra privitorului?"
"Ambrose avusese atat de mare dreptate cand zicea ca femeile sunt cu totul alta specie."
"As prefera sa ma loviti, i-am spus, decat sa plangeti."
Philip Ashley

"-Si incetati sa vorbiti de copii mei. Sunt destul de hotarat sa raman burlac.
- Care este o dovada de egoism, in esenta, decreta ea, si teribil de stupid din partea ta.
- Nu cred, am raspuns. Cred ca, ramanand burlac, evit multa agitatie si sa mi se tulbure mintea.
- Te-ai gandit vreodata ce pierzi?
- Am o banuiala, i-am marturisit, cum ca binecuvantarile unei casnicii perfecte nu sunt ceea ce se spune ca ar fi. Daca un om cauta caldura si confortul, si ceva frumos aspra caruia sa-si bucure privirile, pai asta poate primi de la caminul sau, daca il ingrijeste bine."
Philip si Rachel Ashley

"Asta e enervant la femei. Intotdeauna ele au ultimul cuvant. Te lasa in ultimul hal de nervi, iar ele sunt atat de senine. O femeie se pare nu greseste niciodata. Sau daca greseste, face in asa fel incat sa intoarca vina in avantajul ei, facand totul sa para altfel decat in realitate."
"Apoi ma saruta. Nu asa cum o facuse inainte. Tinand-o in brate, imi ziceam in gand: "Nu dorul de casa, nici vreo boala a sangelui sau o afectiune a mintii l-au omorat pe Ambrose - ci asta."."
"Oamenii de la tara au darul de a face un mister din absolut orice."
Philip Ashley

"Intr-o femeie raul arde mai adanc."
Ambrose Ashley

"-Ma suspecta de orice. De infidelitate, chiar mai rau.
- Ce poate fi mai rau decat infidelitatea?"
Rachel si Philip Ashley

"Lucrurile neasteptate pot fi placute si invers."
"Calatoriile iti deschid mintea."
Rainaldi

"-Acesta este un avertisment sau un sfat?
- Putin din amandoua, zise el, daca il iei cum trebuie."
Philip Ashley si Rainaldi

"Daca asta este o nebunie, am zis, atunci vreau sa raman asa pe veci. Nu stiam ca nebunia iti poate provoca asemenea placere."
Philip Ashley

"Uneori o femeie vede mai limpede decat un barbat."
Louise Kendall

"Eu nu sunt un calator, iar pentru mine dumneata esti lumea."
"Eram incantat sa o vad incoltita. Imi demonstra ca era vinovata."
"Poate ca, pana la urma, un juramant era ceva ce nu putea fi incalcat, care trebuia dus la indeplinire. Si acel timp sosise..."
Philip Ashley





Autor: Daphne Du Maurier
Titlul original: My cousin Rachel
Editura: Orizonturi
Numar de pagini: 350
Anul publicarii: 2013
Categoria: Romane de dragoste, Carti romantice
Editie: Necartonata
Format: 200x130

★★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Apa pentru elefanti

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe