Apa pentru elefanti

 "Batranetea e un talhar cumplit. Exact cand incepi sa-ti dai si tu seama ce-i cu viata, iti subrezeste picioarele si-ti incovoaie spinarea. Te doare totul si ti se incetoseaza mintea."

"Desi sunt momente cand as da orice sa o mai am langa mine, ma bucur ca s-a dus ea prima. Cand am pierdut-o, am simtit ca jumatate din trupul meu a murit odata cu ea. In acea clipa, totul s-a sfarsit pentru mine, si n-as fi vrut ca ea sa treaca prin asa ceva. E cumplit sa fii cel ramas in viata."

"E treaba grea sa pastrezi speranta faptului ca esti intreg la minte, dar e important."

Jacob Jankowski


"Daca nu vrei sa stii raspunsul la intrebare, nu intreba."

August


"Stii, nu trebuie sa-l suparam pe bunicul

De ce? Asta vreau sa stiu. Urasc politica asta ciudata de excludere prosteasca, fiindca ma sterg efectiv cu buretele, e ca si cum n-as fi. Daca nu stiu ce se petrece in vietile lor, cum sa gasesc subiecte de conversatie?"

"La varsta mea, te bucuri cand lumea rade la ce spui, indiferent despre ce-ar fi vorba. Asta dovedeste ca macar ma ascultau."

"...toate astea sunt istorii vechi acum. Dar ce altceva mai am sa le ofer? Nu mi se intampla absolut nimic. Asta e realitatea batranetii si cred ca asta e si marea problema. Inca nu sunt pregatit sa fiu batran."

"Ma aplec si deschid ochii larg, incerc sa vad dincolo de carnea cazuta.

N-are nici un rost. Oricat m-as uita in ochii mei albastrii laptosi, nu ma mai pot regasi. Cand am incetat sa fiu eu?"

"Lumea nu duce niciodata lipsa de fraieri, si-ti dai seama de la o posta care sunt smecherii si care sunt fraierii."

"Cand o sa-si dea seama lumea ca, pentru simplu motiv ca poti face un lucru, nu inseamna ca si trebuie sa-l faci?"

"O mangai usor, incercand sa-i memorez trupul. As vrea sa ne topim intr-un singur trup, ca untul pe painea prajita. Imi vine s-o absorb si, tot restul vietii, sa merg prin lume cu ea incastrata in pielea mea.

Asta vreau.

Raman nemiscat, savurand senzatia trupului ei lipit de al meu. Mi-e teama sa respir, ca nu cumva sa spulber vraja."

Jacob Jankowski



Autor: Sara Gruen 

Titlul original: Water for elephants

Editura: Humanitas 

Colectia: Raftul Denisei 

An aparitie: 2011

Nr pagini: 360

Format: 13 x 20 cm

Coperti: brosate


★★★

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hotul de umbre

Stapanul inelelor - Fratia inelului

Odiseea capitanului Blood

Padurea spanzuratilor

Etichete

Afișați mai multe